Don Giovanni, azaz Don Juan figurája évszázadok óta nem hagyja nyugodni a művészek és a művészetkedvelők fantáziáját. Szexőrült vagy a romantika bolondja-e ez a férfi, aki kalandról kalandra, nőtől-nőig él? Amorális vagy csupán úgy érzi, hogy a szerelem mindenre feljogosítja a hódítót? És mit gondoljunk róla ma, amikor – ahogy a rendező írja – „csupán egy egérkattintásnyira vagyunk a piroslámpás negyedtől a saját otthonunkban”.

Sven-Eric Bechtolf rendezésében épp erre keresi a választ: mi közünk van Don Giovanni figurájához ma? „Paradox helyzet, hogy a mai végletekig átszexualizált időkben egy olyan színpadi karakter, mint Don Giovanni még kevesebb megértésre – a színpadra állító pedig még nagyobb nehézségre – számíthat, mint a korábbi századokban. Nehéz magyarázatot találni arra, hogy miért épp korunkhoz való látszólagos közelsége az, ami a zavart okozza. A 21. század pornográfiához szokott libertinusaihoz képest Don Giovanni metafizikai mértékkel mérhető romantikus hős.” Bechtolf a salzburgi Mozarteumban szerzett színészdiplomát, majd sikeres előadóművészi karrierje mellett színház- és operarendezőként is elismert alkotóvá vált.

Az Erkel Színházban a művet saját, 2014-es salzburgi előadása alapján állítja színre.